Benefiční cesty na rok 2024 najdete již na webu www.himalajskypatron.cz

Back to top

Meditace v rámci vyučování

Pomatujete se na to, co říkal ředitel Norboo, když odjížděl v květnu 2015 z ČR? Říkal, že si díky pobytu uvědomil, že jak unikátní je na jejich škole zájem o rozvoj morálních hodnot dětí podle Buddhova učení a že po příjezdu na tom začne více pracovat. Pro připomenutí video níže: 

Každý vyučovací den naší školy začíná společným shromážděním žáků. Podle slov ředitele je důležité, aby se na sebe před začátkem výuky vzájemně naladili. Shromáždění se do jejich školy dostalo z anglické školské tradice a jeho dosavadní podoba připomínala podle slov některých dobrovolníků vojenské cvičení, které budilo smíšené pocity. Děti sborově zpívali, chodili ostatním předčítat z knihy a na konec shromáždění odpochodovali podle tlukotu bubnu.

Náš ředitel Norboo se rozhodl, že od nového školního roku (který začíná v březnu) budou děti každé sobotní shromáždění meditovat. „Meditace je poklad naší kultury a my musíme umožnit, aby se děti s ní seznámily a zažili její pozitivní účinky“ říká ředitel Norboo. „Pevně věřím, že pravidelná meditace pomůže k celkové atmosféře v naší škole a také umožní dětem, rozvoj jejich hodnotového systému“ dodává ředitel.

Meditace nebude jednou změnou ranního shromáždění. Učitele školy přišli s nápadem, ať se prázdné předčítání změní v systém aktivit jimi nazvaný „integration“. Vybranou látku z výuky nebo aktuální společenské události si studenti jednotlivě, ve skupinkách nebo i s učiteli připraví a představí ji ostatním v rámci ranního shromáždění.

Za Brontosaury v Himálajích nás velmi těší, jak se v rukou tamních obyvatel postupně probouzí moderní podoba původních kulturních tradic a stejně tak i vlastní podoba moderních vyučovacích metod.  

Fotografie: